Matsedeln

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Total idétorka

Av Neta - 14 februari 2012 12:55

  Först vill jag önska er alla en alldeles underbar Alla hjärtans dag   

Bilden jag hittade på nätet heter "Alla hjärtans dag frukost"! Har ni ätit nån sån? här blev det den gamla vanliga.


Har också total idétorka, och inte så bra ställt just nu så jag vet inte vad vi ska hitta på för middag till ikväll. Elle föreslog våfflor för det är ju hjärtan men det är väl inget o stå sig på. Till lunch möjligen.

Tog fram falukorv till slut, inte så glamoröst kanske men kan ju iaf göra hjärtan då, (spillet kan man väl göra stroganoff på sen) så har jag en muffinsform med 8 hjärtan i silikon så kanske bakar lite cup cakes till ikväll och sen fick jag nån idé om att göra potatishjärtan i den. Borde väl gå att bara packa i riven potatis i hjärtanen där och ugnsgrädda eller va tro ni? Har iofs en stekpanna i form av ett hjärta också som jag bara stekt ägg i. Ja ska klura på det där. Elle kommer under eftermiddagen så vi får klura tillsammans.


Gårdagen bestod av jobb hela dan nere hos E, jag satt och sorterade pärlor ;) hon behöver ju stöd med städningen emellanåt, är nog en kombo av ohälsa och lathet. Men iaf så blev det som oftast på måndagar "räddaren i nöden" och fortast går ju pasta och köttfärssås......


Sen något jag skulle bloggat om förra veckan men glömt..... Ni kanske minns att lillskruttan och jag skulle äta Chicky bits när vi var ensamma i torsdags. Jag hade ju färdiga i frysen vilket ju egentligen är emot mina principer då ju dom innehåller nån färs av kyckling och jag brukar oftast göra dom själv av hela kycklingbitar. Nu hade vi köpt ett nytt märke, på Lidl av alla ställen. Solbackens Chicky bits, och döm om min förvåning när dom var gjorda av bitar av hel kycklingfilé. Visserligen bara med "vanlig" panering men det var inte så mycket panering som det kan vara på färdigköpta produkter. Så dom rekommenderar jag verkligen, har för mig det var rätt bra pris på dom också och att det var därför vi köpte.

Jag kommer fortsätta göra mina egna för inget slår Pankos att panera i, men dom där andra dagarna när man inte är så duktig då ska jag nog ha ett eller ett par paket på lut i frysen.

Panko ströbröd kan vara lite svårt att hitta i vissa butiker, jag köper det i en Thaibutik men annars hittar ni det här http://kryddlandet.se/products/73-panko-strobrod.aspx


Ja rapport om vår Alla hjärtans dagmiddag kommer senare ikväll :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - 2 mars 2020 18:36

Den här bloggen upphör nu

Av Neta - 6 oktober 2019 22:28

Åtskilliga veckomatsedlar och recept ligger här. Varsågod och sök inspiration och dela med er av recepten. ...

Av Neta - 29 mars 2019 09:40

  Kanske börjar skriva här ”igen”   

Av Neta - 5 april 2018 14:16

Använder nu för tiden paddan mer än den fasta datorn. Här blir vissa tecken och smileys bara frågetecken. Tänker därför testa en annan portal och finns nu på netaave.wordpress.com. Den ersätter båda bloggar jag haft här. ...

Av Neta - 2 april 2018 13:58


   Veckans smaksättare:     Fänkålsfrön har söt och aromatisk smak med undertoner av anis och dill och ingår ofta i chutneys, bakverk och vid syrning. En mycket vanlig ingrediens i indiska köket och passar också till potatis- och grönsaksrä...

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards