Matsedeln

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Neta - 28 februari 2012 20:38

  Igår när vi var och handlade så hittade jag 1.6 kg baconspill, svenskt kött från en mindre okänd firma. Jättefina bitar och ordentligt rökt det kändes, ingen rökarom där inte. Fanns många hela skivor också så jag kunde förutom dom 300 g jag använde idag frysa 100 g fina skivor och 4 påsar spill.

Det fick alltså bli makaronipudding idag. Till en sån kan man ju ha i princip vad som helst i köttväg eller grönsaker.

Så här blev det idag.


7 dl kokta idealmakaroner

300 g bacon i tärningar

2 hackade lökar

1 hackad röd paprika

ca 100 g förvällda champinjoner

4 ägg

3 dl mjölk

½ tsk salt

½ tsk paprikapulver

sv.peppar

1 tomat

ev lite riven ost


Sätt ugnen på 200 gr


       


Fräs bacon och lök tills löken blir genomskinlig, tillsätt paprika och svamp och låt det fräsa med en stund


     


Blanda allt detta med makaronerna i en smord ugnsform. Vispa hop ägg, mjölk och kryddor. Häll över äggstanningen skiva tomaten och lägg på den och ev riven ost, grädda i 30-40 min.


        


Servera med lingon eller ketchup. Måste få visa mina nya vårliga underlägg också    Lite grönsaker också så klart.


     


Hittade blomsallad på affären, låg i tråg om 2 en mörk och en grön, den är ju som ett mellanting mellan roman och isbergssallad. Hittade också en ny dressing på flaska, jättegod för bara 29 kr och då var det hela 900 g, allt från Citygross.



Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards