Matsedeln

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Neta - 8 februari 2012 16:33

Känns som det blir mycket köttfärs den här veckan och vitkål 2 dar i rad men blev så attans sugen på Nikkaluoktasoppa när jag bläddrade bland sopprecepten i morse, så det får bli så. Resten av familjen älskar den också. Dessutom drar det hop sig till oväder utanför fönstret så soppa känns bra. Min ambition är ju att ha en soppdag i veckan. Tror jag lyxar till lite med att göra baugettskivor med ost och paprikapulver i ugnen till också.


 Snabb och enkel,

lånade bild på nätet.


 

 

NIKKALUOKTASOPPA

 

 

 

200 gr köttfärs

 

1 purjo,strimlad

 

4 dl strimlad vitkål

 

2 msk senap

 

1 l köttbuljong

 

1 msk soya

 

1 lagerblad

 

salt & peppar

 

hackad persilja

 

Fräs köttfärs och purjo, lägg i vitkålen efter en stund, låt den fräsa med en stund.

Tillsätt senap, buljong och lagerblad, koka i 10 min.

Smaka av med soya och kryddor.

Tillsätt persiljan före serveringen.


Jag gör nog dubbel sats så har vi lunch i morgon också :) Stina käkade lunch på stan med en kompis idag, så hon har en färdig matlåda till i morgon, annars får hon väl ta med soppa i mattermos.

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards