Matsedeln

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Neta - 18 februari 2012 13:41

Igår var vi på mässa i Kista och eftersom vi bara fikat med en ostmacka där var vi urhungriga på vägen hem. Längtade efter en kycklingburgare med bacon fråm Max men det kom ingen sån skylt snabbt nog så vi hamnade på Burger King i Väsby.

Beställde en kycklingburgare o la till bacon som extra och tog en slags spiraler till för det skulle va lite nyttigare än pommes. Så ville jag ha en vanlig dressing o fick nån rosa.

Burgaren i sig va ganska krispig då den var pankopanerad men liksom lös inuti, baconet va bara sladdrigt fett "potatisen" ganska ok men mjuk, dressingen smakade rökta spyor, måste varit långt efter sista förbrukningsdag. Ja jag kunde inte äta upp allt och mådde så illa att jag var tvungen ta en banan i bilen.

Kommer att dröja länge innan jag besöker ett Burger King igen. Aldrig mer det stället för nåt skitigare får man leta efter.

Nej mat ska lagas med kärlek vid egen spis eller ätas på bra krogar!!


Blev lite sugna på kvällen och E hade fixat smördegsknyten med feta och spenat i lagom mumsbitar, så maten igår blev allt annat än nyttig.

I morgon kommer släkten och firar C så vi tänkte göra en repris på syrrans salladsbuffe då C också tyckte det var bra. Vi byter räkor och ägg mot kräftstjärtar bara eftersom lillskruttan inte äter det.


Ikväll blir det tacos, inte min favorit men får ju ge med mig nån gång på det också   Förutom köttfärsen, tacosåsen, skal, grönsakerna och rödlöken blir det "vitost" en slags mjuk fetaliknande ost som Citygross har och honungsmelon. Blir nog bra!

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards