Matsedeln

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Pasta med skinksås

Av Neta - 16 januari 2012 00:33

  Lånad bild.


Hade skinka kvar efter pajen i fredags så jag tänkte göra en Carbonara idag på det isf bacon. Men det hade vi alldeles för lite grädde hemma för och ingen orkade gå till affären så det blev en annan variant.


Vi fräste skinktärningarna med 2 hackade gula lökar och lite champinjoner från frysen, fast jag tinade dom i micron först.

Hällde på en oxfond gjord på 1.5 dl matlagningsgrädde och 3.5 dl vatten och lät det puttra i 5 min, mot slutet tillsatte vi en hackad röd paprika och så redde vi av med maizenaredning och åt med spagetti och sallad, helt ok tydligen för det blev soprent i grytan.   

Kanske lite mer vardagsmat än söndagsmat men vem bryr sig? Inte jag iaf   


Någon skrev och ville att jag skulle tala om vad vi åt till lunch också men vi äter oftast rester från gårdagens middag när vi är själva på vardagarna L o jag så det är inte mkt o skriva om, har vi inga rester blir det en varmkorv, en omeltt eller något annat enkelt bara. På helgerna äter vi så sen frukost att det ofta blir typ frunch, då har vi ägg i någon form och har lite mer pålägg än ost o skinka som vi oftast har till vardags, gör i ordning juice och har lite gott bröd till. Händer att man tar fram några köttbullar eller fräser på lite bacon också. Rätt smidigt om man ska in till stan och handla. Sen försöker vi ha någon form av fika om vi är hemma och åker man till stan blir det att man går o fikar nånstans.

Frukost på vardagarna så här års blir oftast bara te med honung och ett par mackor, en frukt och sen avslutar jag med en kopp kaffe. När jag jobbade åt jag yoghurt med lite bär i också men oftast inte när jag bara går hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - 2 mars 2020 18:36

Den här bloggen upphör nu

Av Neta - 6 oktober 2019 22:28

Åtskilliga veckomatsedlar och recept ligger här. Varsågod och sök inspiration och dela med er av recepten. ...

Av Neta - 29 mars 2019 09:40

  Kanske börjar skriva här ”igen”   

Av Neta - 5 april 2018 14:16

Använder nu för tiden paddan mer än den fasta datorn. Här blir vissa tecken och smileys bara frågetecken. Tänker därför testa en annan portal och finns nu på netaave.wordpress.com. Den ersätter båda bloggar jag haft här. ...

Av Neta - 2 april 2018 13:58


   Veckans smaksättare:     Fänkålsfrön har söt och aromatisk smak med undertoner av anis och dill och ingår ofta i chutneys, bakverk och vid syrning. En mycket vanlig ingrediens i indiska köket och passar också till potatis- och grönsaksrä...

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards