Matsedeln

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Neta - 18 mars 2012 22:52

  Ugnsstekte fläskytterfilén, kokade potatis, gjorde bea från pulver (JUNIS förstås, www.juniskryddor.se ) och micrade ärtor.

Kanske inte den lyxigaste söndagsmiddagen men vem farao har sagt att det måste vara lyx varje söndag ;)

Enkelt men gott!

Av Neta - 18 mars 2012 13:53

Inte bara hos mig som ändå drabbades rätt lindrigt utan hela fam så klart.

Därav bloggtorkan man är ju inte så sugen på mat då precis.

I fredags kokade jag pasta, fräste sen bara lite lök och champinjoner hade i lite frysta färdigskalade räkor och en rejäl klick färskost med vitlök. Spädde med lite för mkt mjölk. Kanske lite rinnigt men helt ok ändå.

Hittade också ett paket räkcrepes i frysen som jag tänkte vi kunde ha på kvällen till TVn, men fy farao för färdigköpta sånna. Undrar om dom brer på fyllningen med smörkniv? Var inte ens räkor i alla. Nej aldrig mer!!

Fuskar gärna med färdigköpta pannkakor till crepes men fyllningen ska vara hemgjord och den ska defenitivt inte snålas med.


Fortfarande lite slöa igår, men Elle kom hem så vi fixade iaf lite latmat. Hittade nämligen en hel förpackning fryst Lövbit i frysen, en slags pressat kött som blir färdigt på nolltid.

Sen har jag ju dom frysta potatistärningarna som jag köper i storpack från Willys, ca 2-2.5 dl per person igår i ugnen men går så klart lika bra att steka i stekpanna.

Till det gröna bönor och ett hemgjort kryddsmör på smör så klart   frysta provensalska örter (Findus), lite citronskal och vitlök. Vi var nog lite snåla på citronskalet och kanske skulle man haft några droppar press citron också, men annars blev det urbra.


Till idag tog jag fram en fläskytterfilé, inte bestämt mig för i vilken form den ska ätas än så jag återkommer om det   

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards