Matsedeln

Direktlänk till inlägg 7 december 2012

Fredagsmys v. 49

Av Neta - 7 december 2012 20:17

Hej! Idag är det jag, Elle som gästbloggar  :) Jag är Netas äldsta dotter. Jag gillar att laga mat och baka och exprimenterar gärna i köket. Här kommer dagens meny:


Idag har vi haft riktigt fredagsmys, till lunch köpte jag hem sushi från Gränby Centrums nya Foodcourt.

Den var god och riktigt fräsch:

 


Ikväll gjorde vi bakpotatis med 2 röror (se recept nedan) De åt vi med vit sparris, tomater och fincrisp.


Räk- och avokadoröra

ca 200 g. skalade räkor

2 avokado

1 liten rödlök

½ dl citronmajonäs

2 dl turkisk yoghurt

½-1 krm cayenne

vitlök

salt och svartpeppar


Finhacka rödlöken och avokado. Hacka över räkorna.

Blanda allt och låt stå en stund.




Älgskavsröra

½ pkt älgskav, stekt

1 liten rödlök

1 äpple

riven parmesan

3 dl turkisk yoghurt

salt och svartpeppar


Hacka kött, rödlök och äpplet.

Blanda ihop allt.



Snart ska jag nog göra nån sån här:


Brownie i mugg

1/4 cup socker (ca 4 msk)

1/4 cup mjöl

1-2 msk kakao

1 nypa salt

2 msk olja

3 msk vatten

 

Blanda allt det torra i en mugg.

Ha i olja och vatten.

Blanda ordentligt.

Mikra på full effekt 1 min 40 sek


Ät helst med glass   

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - 2 mars 2020 18:36

Den här bloggen upphör nu

Av Neta - 6 oktober 2019 22:28

Åtskilliga veckomatsedlar och recept ligger här. Varsågod och sök inspiration och dela med er av recepten. ...

Av Neta - 29 mars 2019 09:40

  Kanske börjar skriva här ”igen”   

Av Neta - 5 april 2018 14:16

Använder nu för tiden paddan mer än den fasta datorn. Här blir vissa tecken och smileys bara frågetecken. Tänker därför testa en annan portal och finns nu på netaave.wordpress.com. Den ersätter båda bloggar jag haft här. ...

Av Neta - 2 april 2018 13:58


   Veckans smaksättare:     Fänkålsfrön har söt och aromatisk smak med undertoner av anis och dill och ingår ofta i chutneys, bakverk och vid syrning. En mycket vanlig ingrediens i indiska köket och passar också till potatis- och grönsaksrä...

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards