Matsedeln

Alla inlägg den 16 februari 2017

Av Neta - 16 februari 2017 19:27

Köttsoppan blev så bra. Se onsd-receptet Hade benfritt kött och behövde inte skumma bara en sån sak :-D
Hade stjälkselleri och det blev kanon. När köttet kokat 1.5 timme och jag tagit upp det, pepparn ( har en cylinder till den) och lagerbladen så la jag i morot och kålrot först och lät det gå i 10 min, då hade jag i potatis och palsternacka och det fick gå 10 min också. Sist åkte purjo och selleri i och sen gick det till moroten var mjuk, ca 10 min till.
Den smakade väldigt mycket men hade dålig sälta så jag hade i 2 köttbuljongtärningar och ca 2 tsk timjan till, då jag hade i det tärnade köttet.
Blev lite drygt 3 lit.

Idag fyller dottern år och vill ha Grekisk kyckling, då fräser man nerskurna kycklingfileer med en kvartad och skivad rödlök, häller på ca 3 dl grädde, 150 g tärnad fetaost och 2 tsk ört, oregano, basilika eller timjan och låter det puttra till lök och kött är klart. Tar ca 15 min. Har gjort med alla dom örterna och jag föredrar timjan, en smaksak.
Saltar och pepprar och har i en näve urkärnade, svarta oliver.
Servera med bandpasta och sallad, görna med råödlök i.

Sen har hon gjort en cheescake med passionsfrukt ist för tårta. Ska avnjutas till kaffet ikväll.

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards