Matsedeln

Alla inlägg den 5 oktober 2017

Av Neta - 5 oktober 2017 15:21

Ja sockerfritt blir det ju inte men inbillar mig iaf att fruktsockret är bättre. Köpte så goda äpplen på en skördemarknad.

Har ingen aning om vad det är för sort men dom är så vansinnigt goda. Fruktköttet är nästan knallrosa under skalet.
Det började med att jag rev ett äpple grovt och åt med fil o cornflakes. Jösses så gott.
Jag brukar göra en råsallad med vitkål, rödlök o äpple. Där har man både olja och gräddfil i dressingen och det blir så himla gott. Vitkålen tog slut häromdan men då gjorde jag en annan grej.

Jag rev äpplen grovt och blandade med gräddfil ca 1/2 dl till 2 äpplen och hade bara i salt o sv.peppar, blev också så himla gott. Åt det till kroppkakor igår ist för lingonsylt och det var jättegott. Sen har vi ätit det till pannbiffar med.
Bra sätt att ersätta sylt med socker i.

Är ju dålig äppelskörd i år, men dom har haft svenska äpplen på affären med, inte så här röda och vackra men ändå. Tagit 10-15 kr per kilo. Så skulle jag köpa på kvantum igår där kostade dom 39.90 per kilo. Det är ju urdyrt tycker jag.
Här tar dom 15 den här veckan också så ska köpa lite mer, har bara gjort 2 äppelkakor med i år, skandal nästan :-D

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards