Matsedeln

Alla inlägg den 3 december 2016

Av Neta - 3 december 2016 03:03

Vet inte hur många ggr de senaste veckorna jag fått frågan? Och så klart menar dom D2.

Ja jag kan ju ärligt säga att det är svårare sen jag kom ner i normala värden. Just nu har jag ingen aning alls och jag är inte alls liks duktig som i somras. Bävar inför julen.

Men nånstans märker jag ändå att jag har en spärr. När det gäller godis håller jag mig till choklad eftersom jag inte är jätteförtjust i det och då fuskar jag mindre.... Knäppt! Javisst men det funkar.

Maten är inga jätteproblem, äter potatis max 2 ggr/ veckan. Ser till att ha färdig sallad i kylen och kör mkt med broccoli, vitkål och blomkål. Försöker få i mig protein.
Försöker använda grädde ist för redning, äter mktavocado, valnötter och ägg. Gör en smmothie varje morgon. Avocado, hallon och ingefära är favorit just nu. Slänger i lite brutna valnötter och äter m sked.
Svårt att inte ta något till kaffet, men där kommer ju chokladen in också. Vet jag med mig att jag fuskat mycket så kör jag med vinäger i maten och dricker vatten med mkt citron i.

Äter mer fisk nu med.

Jag vet ju att det inte finns några genvägar till att bli av med det. Inget du gör eller stoppar i dig mer än ökad rörelse och rätt mat i rätt mängder funkar. Så himlaenkelt men ändå så svårt! Gäller både D2 och viktnedgång.

Jag vill inte gräva min grav med kniv och gaffel så jag kämpar på!

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards