Matsedeln

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Neta - 5 februari 2014 23:38

Förstår inte varför jag aldrig rimmat fiskfiléer själv förut, det tar 20 min och är inte det minsta avancerat.

Fryst fisk måste vara helt tinad och till 500 g går det åt 1 tsk socker och 1 tsk salt.

Tog ett fat och strödde lite av socker-saltblandningen på det, la på fiskbitarna, hade portionsbitar av torskfilé,  och fördelade resten på dem.

Det ska stå i rumstemperatur i 20 min och sen torkas av och stekas 3 min på var sida. Ingen panering alls bara lite peppar egentligen men den glömde jag och jag saknade den inte.

Fisken blev fast och fin, skivade sig så där perfekt på tallriken när man satte besticken i den. Ingen direkt stekyta men jättegod smak!

Till det gjorde jag stuvad bladspenat som jag smaksatte med muskot, citrongräspulver och lite vitlök förutom salt. I receptet stod Gremolata som tillbehör så jag "gremolatade" spenaten lite ist men skipppade persiljan. Kokt potatis och paprikaringar och tomater till.

Jag hann inte ens ta en bild på maten idag, alla älskade det, och det sa bara slurp så var det slut.   


Kommer absolut att göra det här fler gånger. Recept i veckomatsedeln.

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards