Matsedeln

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Neta - 1 augusti 2013 23:08

   

Elle har bakat surdegsbröd så jag bakar nog ingen kräfta just i morgon och vi skulle bara grilla... men så sprang jag förbi kräftorna i affären häromdan och kunde inte låta bli   Hade tänkt o ha en helt annan förrätt men det blir nog kräftor eller också blir det både ock....

Kokar ny lag


Till 1 pkt kräftor

 

Spadet från de tinade kräftorna

1 l vatten

1 lättöl

½ dl salt

2 tsk socker

20 dillkronor (3 msk dillfrö)

ev 1 tsk anis

 

Blanda allt

Koka upp och låt koka 3 min

Lägg i kräftorna och låt allt svalna.

 

Å jag nästan dreglar redan, älskar kräftor.


Sen ska vi grilla kalkonfile och äta med gästernas egenodlade potatis, gör en bönsallad med lite olika bönor, rödlök och feta, en av gästerna är LCHF. Grillar vit sparris och sen nån kall sås med avokado i.


Hallonpaj till fikat och lite ostar senare. Viiin så klart och en liten (nåja) marinella som starter. Marinella hör till just dom här gästerna, då drömmer vi oss tillbaka när vi bodde på varsin sida parkeringen i Årsta och det kunde ta flera timmar att gå från bussen om deras balkongdörr var öppen   Det var tider det   


Så nu ska jag kolla att allt är hemma, längtar....


Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards