Matsedeln

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Neta - 11 maj 2012 15:48

Har försökt börja kolla upp hur mkt pengar vi egentligen gör av med på mat och andra relaterade kostnader som tvättmedel och sånt. Tycker pengarna bara kommer och vänder och hatar att vara pank.

1 mars började jag skriva ner allt jag köper och har gjort några intressanta upptäckter bl.a att mjölkpriset är höjt under april, bara med 15 öre på en 1½ klövermjölk men ändå en "smyghöjning". Vidare gör vi ganska många små inköp här i byn och då inte bara på mjölk och grönsaker. Ska försöka planera storhandlingarna bättre också den här månaden glömde jag Torky och lite torrvaror. Planen är att storhandla en gång i månaden och däremellan bara köpa färskvaror härute.

Jag jagar rätt mkt X-priser och köper då på mig men försöker hålla mig till de affärer vi passerar. Vi handlar mest på Citygross men där ligger också Coop och vi passerar både Gränby centrum och ett stort Willys på vägen dit så jag kan handla där också. Toapapper köper vi alltid på Rusta men det ligger ju också granne med Citygross. Bor man som vi får man tänka på milen man kör också ,därför blir det sällan Maxi nu för tiden. Nya Ö&B tycker jag suger ordentligt, så oengagerad personal så vi håller oss till det gamla. Så stor skillnad och det ligger ju också i området vi handlar. Inte för man handlar där så ofta men nu till studenten blir det ju en del.


I dag är det fredag och vi tog fram en påse räkor, blir kanske någon vårrulle också och lite ost och oliver, så klart ett glas vin, det hör till.   


Ha en fin fredagskväll!



Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards