Matsedeln

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Neta - 21 februari 2015 23:12

Det blev inte det jag skrev om igår utan lite plock.

Elle är ju här och hon förordar att äta lite tapasliknande på salladsblad då hon inte vill äta så mkt bröd. Vi köpte då gemsallad eller som det också kallas hjärtsallad.
I det la vi avocadoklyftor, skivade champinjoner och räkor limmat med lite guacamole. Det vi också hade till, det som är i glasskålen var asiatisk sallad. När jag först såg det receptet tyckte jag det var lite konstigt att blanda citron och japansk soja i dressingen men det är urgott.
Salladen består av finstrimlade morötter, rättika och äpple samt fint skuren vårlök. Sen 2 tsk vardera av soja och citron, samt 1 msk olivolja. Prova! Det är så himla gott. Idag skivade jag i fötterna till 6 små champinjoner också.
Hattarna fyllde jag med taco färskost och ugnsstekta i ca 20 min på 225 gr.
Mätta blev vi så ini bomben så detta blev kvar. Liksom smördegskuddarna men det är ju en dag i morgon med.

Kvar blev också desserten en Créme brulet men den var inte eldad än så går och spara med.
Ost & kex va inte heller att tänka på ;D

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards