Matsedeln

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

Nåt så urbota smart hörni

Av Neta - 21 oktober 2015 23:31

Jag tyckte iaf det var smart att servera en bakad potatis så här med röran i ett glas. Jag gillar inte när skalet på potatisen blir nerkladdat undertill eller röran rinner ner efter sidorna.
Lättare att äta med när man kan ta en bit potatis och doppa i röran. Jag envisas med att äta med sked men här funkar gaffel med till och med för mig. ;-) Biskvien till kaffet efteråt var gudomlig också, men tråkigt nog fick jag bara i mig halva. ;-)
Jag har små fina skålar i porslin som penseer, dom skulle fungera att servera röra i också. Får bli så nästa gång vi har det till fredagsmys.

Vi hittade ett ställe i Västerås som heter Punkt och där fanns det här lilla stället som först såg ut som några bord mitt i gången bara men som sen visade sig vara ett ställe där man gör allt själva, både mat och bakverk. Fanns lättare rätter, mackor, paj och sallad förutom detta. Tyvärr minns jag inte vad det heter. E tror det var något franskklingande som börjar på C, eller iaf har C i sig.
Väl värt ett besök, låg utanför Guldfynd.

Vi hittade även en bra orientalisk affär i huset bredvid Där hittade jag äntligen rosenvatten så nu kan jag göra rosenmakroner. Slog till på en flaska Apelsinblomsvatten med. Kanske kan göra nåt kul mot jul och advent.

Idag var vi in och handlade, gick iofs fort men så kom vi på att vi skulle äta på Ikea. Ingen märkvärdig nån åt fisk, nån kycklingköttbullar och nån tjälknöl. Men det blev ju sen lunch och vi hade köpt rökta räkor så vi festade till lite så här på lillördan med bröd vi bakade klart i ugnen, lite ostar, aioli och romröra till dom. Inte fel alls.

Minsann om det inte gick i lite " dessert" med. :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - 2 mars 2020 18:36

Den här bloggen upphör nu

Av Neta - 6 oktober 2019 22:28

Åtskilliga veckomatsedlar och recept ligger här. Varsågod och sök inspiration och dela med er av recepten. ...

Av Neta - 29 mars 2019 09:40

  Kanske börjar skriva här ”igen”   

Av Neta - 5 april 2018 14:16

Använder nu för tiden paddan mer än den fasta datorn. Här blir vissa tecken och smileys bara frågetecken. Tänker därför testa en annan portal och finns nu på netaave.wordpress.com. Den ersätter båda bloggar jag haft här. ...

Av Neta - 2 april 2018 13:58


   Veckans smaksättare:     Fänkålsfrön har söt och aromatisk smak med undertoner av anis och dill och ingår ofta i chutneys, bakverk och vid syrning. En mycket vanlig ingrediens i indiska köket och passar också till potatis- och grönsaksrä...

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards