Matsedeln

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2015

Blir inte alltid som man tänkt sig

Av Neta - 7 oktober 2015 22:42

 


På vänstra halvan av bilden här ser ni det som en gång var en ugnsform. 10 min innan maten var klar idag så smällde det till i ugnen och började rinna ut vätska. Hela lådan under och alla formar och plåtar där blev liiiite kladdiga då. Det ni ser av ugnen där till höger är ca 1/3 del av den vätska som hamnade där. Tack och lov för Torkys uppsugningsförmåga.

Jag har iaf nystädat kök nu   


Formen har jag haft sen jag flyttade hemifrån -71 så den hade väl gjort sitt men den hade ju inte behövt spricka i ugnen med mat i. Hade varit lämpligare i diskmaskinen tycker jag    Potatis och korvgratången hade stått inne i 50 min, nu hade jag lagt på tomater och ost och den skulle gå i 20 min till. Blev bara 10 sen small det till och maten blev aningens torr då. Men vi var hungriga så det gick i. Värre för C som inte har nån matlåda i morgon   för precis allt tordes jag ju inte ta. Såg ingen skärva som var borta men man vet ju inte. Fick över det i en ny form och sen körde vi på tallrikarna i micron till potatisen var mjuk.

Tröstade oss med lite hallonsorbet efteråt. Är ju iaf lillördag.   


Ja vi fick oss ett skratt iaf för det var ju rätt dråpligt. Och C får väl äta pasta eller nudlar o köttbullar i morgon. Hon har bara haft pasta i matlådan 5 dar eller så, va mkt därför jag gjorde en gratäng för den blir ju bra även uppvärmd.


Finns iofs blomkålsoppa efter lunchen med, men har en känsla av att hon inte vill ha det. Blomkål är inte hennes bästa precis.   trots att den är hemkokt.


Har nåt liknande hänt dig? Skriv i kommentarsfältet och berätta.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - 2 mars 2020 18:36

Den här bloggen upphör nu

Av Neta - 6 oktober 2019 22:28

Åtskilliga veckomatsedlar och recept ligger här. Varsågod och sök inspiration och dela med er av recepten. ...

Av Neta - 29 mars 2019 09:40

  Kanske börjar skriva här ”igen”   

Av Neta - 5 april 2018 14:16

Använder nu för tiden paddan mer än den fasta datorn. Här blir vissa tecken och smileys bara frågetecken. Tänker därför testa en annan portal och finns nu på netaave.wordpress.com. Den ersätter båda bloggar jag haft här. ...

Av Neta - 2 april 2018 13:58


   Veckans smaksättare:     Fänkålsfrön har söt och aromatisk smak med undertoner av anis och dill och ingår ofta i chutneys, bakverk och vid syrning. En mycket vanlig ingrediens i indiska köket och passar också till potatis- och grönsaksrä...

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards