Matsedeln

Alla inlägg den 18 december 2014

Av Neta - 18 december 2014 12:27

Minns ni det här apropå mitt gnäll över oseriösa dieter här i blogen för ett tag sen?


"6- målsdieten går ju ut på att man fördelar intagen på dagen, och äter så ofta att man aldrig blir sugen.

Frukost, 2 dl mejeriprodukter, 1frukt eller motsv bär, nötter, flingor eller 1 smörgås med protein och grönsak. Te och lika mkt vatten som te. (Tror inte min halva tsk med honung platsar här heller)

Mellis 1, en frukt och vatten. Kaffe.

Lunch, 150 g protein, 100 g kolhydrater, valfri mängd grönsaker gärna både råa med dressing av olja och kokta. Vatten.

Mellis 2, 4 smörgåsrån med t.ex mjukost, 2 dubbla blir det här, alt en knäcke. 2dl mejeriprodukter, Kaffe, vatten och 1 morot, gurkbit eller liknande.

Middag, samma mängd protein och kolhydrater som vid lunch, gröns och vatten.

Mellis 3, 1 frukt, vatten. Ev Kaffe eller te.

Man dricker alltid samma mängd vatten som kaffe eller te. Bestämmer själv om man tar det större melliset, fm, em, eller kväll. Jag är mest sugen på em, så för mig passar det då."

 

Efter 3 veckor har jag gått ner 7 kg, okej att man går ner mer i början och här finns ju att ta av.

Vissa mornar så här års klarar jag inte heller kall fil så då blir det 2 smörgåsar och ändå....

Annars när jag är duktig så tar jag bär i filen och 2-3 valnötter, då kan jag ta en knäckemacka också. Vanan ni vet.... ½ tsk honung i tekoppen tar jag också.

Det svåraste är att komma håg vattnet men nu börjar kroppen vänja sig vid det och jag känner när jag dricker för lite.

Tycker att svullnaden i fötter och ben blir bättre så här också. Märkligt egentligen när man dricker mer.

Sen har jag blivit lite beroende av physallis, köper det jätteofta och då kan jag gå och småäta det över dan ist för fruktmelliset på fm, det är lätt att glömma.

Väger inte heller maten och har varit dålig på kokta grönsaker men gör en sallad på vitkål eller spetskål med dressing jag kokar upp och häller över, då kan jag ha den i kylen några dar och slippa hacka varje dag. Utöver det blir det mest rivna morötter, kan ta en driva av det på ostmackan med, så gott.

Men äter 2 små potatisar eller ca 2 dl pasta/ris, sallad på iaf 1/3 av tallriken och "mat".

Har gjort det lätt för mig genom att ha köttfärsrätt på månd, fisk och chrk som kan vara korv, isterband, bacon eller fläsk t.ex tisd och onsd. Soppdag på torsd då jag också får unna mig nåt gott efter som t.ex, ostkaka med färska bär.

Helgen blir det ju ofta kyckling o rent kött och vi har ofta skaldjur på fredagsmyset. Har ibland gjort portionspizzor med men tar då mozzarella o xa grönsaker på min.

Toppreder såser och gör dom ofta på mjölk isf grädde. Man kan också göra varma grönsaksröror ist för sås, det är faktiskt himla gott.

Har också upptäckt att man blir himla mätt på champinjoner, har penslat tunt med lite grillolja ibland när jag gör nåt i ugnen och låter dom gå med där. Ibland har vi skippat potatisen och ätit det ist.

 

Men i det stora hela tänker jag inte så mkt längre, äter bara när det är dags. Är sällan vrålhungrig vilket automatiskt gör att man inte lassar på för mycket.

Har alltid en vattenflaska och en frukt i väskan när vi åker in till stan.

 

Fuskar ibland så klart, jag är ju bara människa   

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards