Matsedeln

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Neta - 6 november 2012 14:07

Bestämde mig för att göra den här idag


 Kasslergryta

 

1 stor purjolök

1 grön paprika

1 röd paprika

Smör

2 tsk curry

400 g kassler

3 dl matl.grädde

2 dl lättfraiche

2 msk tomatpuré

1 -2  vitlöksklyftor

salt och svartpeppar

 

Strimla kassler, paprika och purjolök.

Smält smöret i en gryta och tillsätt curryn.

Bryn sedan purjolöken och paprikan.

Tillsätt kassler, grädde, creme fraiche, tomatpuré och vitlök.

Låt puttra i ca 15 min.

Smaka av med salt och svartpeppar.

Servera med ris, sallad och bröd.

 

 Ska hämta kassler i frysen så finns där ingen, men som tur är  kan man göra den på kyckling också och det hade jag. Då kom nästa grej, ingen curry hemma    ibland är det som förgjort. Men den saken får ordnas för utan curry går det inte. Mat får vi nog iaf, tror jag ska tärna i ett äpple också. Eller så gör jag denna sallad till som är en av mina absoluta favvisar, måste vara syrliga äpplen. Just kombon med både "kladd" och vinäger blir sååå bra.


Råsallad med äpple

 

1/2 l strimlad vitkål

2 rivna äpplen

1/2 finhackad rödlök

 

Rörs ner i en sås av:

 

1 msk vinäger, ex. äppelcidervinäger

2 krm salt

lite sv.peppar

2 msk olja

1 msk vatten

1/2 dl gräddfil


Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards