Matsedeln

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Neta - 9 november 2012 22:44

Tänkte göra nåt kul ikväll, hade tagit fram en påse räkor och rensat frysen på lite grejer bl.a några bläckfiskringar som maken så tappert friterade ute på altanen. Hittade en god röra, bland recepten och fick för mig att göra tunnbrödskorgar.

"Lägg varma tunnbröd över skålar eller glas och låt dom kallna och du har en fin liten korg att fylla" lät ju inte alltför avancerat.

Jag värmde dom i ugnen, jag la dom över glas, dom var kalla när jag tog bort dom och lade dom på tallrikarna.


  Eller hur???? Den rätade ut sig direkt. Vad gjorde jag för fel? Nu blev räkröran lika god i rullar men det retade mig en aning. Brödet var "lättsprucket" då jag tog ur det så tordes inta ha det längre i värmen.


     


Räkröran gjorde jag på grovrivet äpple, några droppar citron, finhackad rödlök, dill, räkor förstås och nån msk gräddfil. Smaksatte med citronflingsalt (Tack Ann-Britt)  och cayenne.

Tomat & mozzarellasallad och friterade bläckfiskringar, dom senare var goda med röran så jag hade nog kunnat skippa tunnbrödet.. Ett glas vitt till och fredagsmyset var i hamn.

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards