Matsedeln

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Neta - 12 oktober 2012 23:46

Ja eller Kyckling med cashewnötter om ni hellre vill det   måste ju få briljera lite nu när jag hittade det utlänska namne också.


   


Första bilden är från en kinakrog i Gävle, kolla in att alla morötter är som små blommor och kolla den skulpterade morotsblomman. Ända sen vi var där har jag försökt göra den där rätten själv men inte fått till det, men idag hittade jag ett recept jag provade och det blev det närmaste hittills. Idag gjorde jag den på dom grönsaker jag hade, purjo, morötter och paprika, men det ska vara bambuskott och sockerärtor också. Så här gjorde jag.


4 kycklingfiléer á 100 g strimlas och marineras 10 min i 2 msk japansk soja.

Strimla det gröna från en purjo, skala och skiva morötterna, (vill ni ha blommor så rispa djupt med cestjärn runt om innan ni skivar) strimla paprikan. Fräs det i lite olivolja tillsammans med kycklingen och marinaden.

Tillsätt 2 msk ostronsås och 1-2 tsk fisksås, smaka er fram. Kanske ni vill ha några droppar soja till också. Fräs till kycklingen är klar, tar bara några minuter.

Till slut häller ni i rostade cashewnötter och rör om. (fast dom hoppade jag över idag)

Servera med ris och bordssoja. Snabbt, lätt och jättegott.


Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards