Matsedeln

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Grillat

Av Neta - 13 augusti 2012 23:23

Men inte fotat, måste börja komma ihåg det igen om jag ska fortsätta blogga här, har ju en vanlig blogg här också som heter netaave2.


  Någon ville ha bild på rombomben, och här är den dan efter på locket till burken vi använt som kupa så lite rom har nötts bort. Ni ska absolut göra den, den är himmelsk.


Idag passade vi på att grilla eftersom det blev så soligt o varmt,  vi grillade benfri kotlett, åt färskpotatis, gröna bönor och kryddsmör gjort på min Kungliga salladskrydda till. Måste in till Tehuset och köpa en till sån snarast.

Jag gjorde egen grillolja idag på ½ dl rapsolja, nån tsk soja, lika mycket sweet mangosås och så lite av tomatdressingen, kryddade med salt, sv.peppar och paprikapulver. Sen kryddade L lite med Bärstas grillkrydda från Junis kryddor på grillen (brukar stå på marknader) blev jättebra. Är lite freak på gröna bönor nu, så gott att göra ett foliepaket med lite smörolja och salt och lägga på grillen sen strö lite parmesan på när man äter dom, det är onödigt gott   


Från o med sept ska jag försöka blogga mer regelbundet igen och också börja med veckans vegetariska på måndagar, har nog slut på mina egna recept men får på mailen varje vecka från Ica-kuriren och nåt ställe till så jag lägger ut dom.


I morgon ska ni få ett spännande recept på tomatmarmelad med kardemumma jag hittade i en Året Runt idag (orkar inte gå ut på altan och hämta tidningen nu) den ska passa bra till ost och jag ska absolut göra den också men kanske inte precis i morgon   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - 2 mars 2020 18:36

Den här bloggen upphör nu

Av Neta - 6 oktober 2019 22:28

Åtskilliga veckomatsedlar och recept ligger här. Varsågod och sök inspiration och dela med er av recepten. ...

Av Neta - 29 mars 2019 09:40

  Kanske börjar skriva här ”igen”   

Av Neta - 5 april 2018 14:16

Använder nu för tiden paddan mer än den fasta datorn. Här blir vissa tecken och smileys bara frågetecken. Tänker därför testa en annan portal och finns nu på netaave.wordpress.com. Den ersätter båda bloggar jag haft här. ...

Av Neta - 2 april 2018 13:58


   Veckans smaksättare:     Fänkålsfrön har söt och aromatisk smak med undertoner av anis och dill och ingår ofta i chutneys, bakverk och vid syrning. En mycket vanlig ingrediens i indiska köket och passar också till potatis- och grönsaksrä...

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards