Matsedeln

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Neta - 3 augusti 2012 21:46

http://www.karintorps.com/prod01.htm även den inköpt på Brunneby, en tomatdressing med mild vitlökssmak. Jag blev kär direkt, har haft den i dip och gjorde kebabsås på den ikväll, bara lite matyoghurt, kebabkrydda och en klick av den tomatdressingen. Hittade en annan matbloggerska som också skrev om den http://gittosmat.taffel.se/2009/08/24/karintorp-tomatdressingar-sommarsol-pa-butelj/comment-page-1/#comment-33670


Hon hade fina bilder också.

Den finns här i Uppsala på Karins skafferi på Geijersgatan så bege er dit och införskaffa en flaska. Jag har ju aldrig varit en älskare av ketchup men nu känns det som jag hittat alternativet. Den smakar verkligen solmogna tomater och finns med fler smaksättningar än vitlök.


Brunneby musteri är ett ställe jag alltid besöker när jag är i dom trakterna dom har cider, eller mousserande drycker som det måste heta idag i smaker som svart vinbär, citron, enbär m.fl www.brunnebymusteri.se dom visar inte allt på hemsidan. När jag är där köper jag förutom minst ett flak med sv vinbärscider också ett siktat mjöl till matbröd från Orga kvarn, rågkross, vitlöksgelé baserat på äpple, sherry och portvinsgelé. Saftar och syltar gör jag ju själv men dom har egna sånna produkter också och en massa olika marmelader bl.a blåbärsmarmelad med punch. Sen säljer dom lokalproducerade livsmedel från trakterna, bl.a Brinks gurkor, bröd & kex, vinägrar & kryddor och en massa roliga ostar och inläggningar. Där köpte jag också den kungliga salladskryddan jag skrev om ett par inlägg tillbaka. Jag skulle kunna tänka mig fylla en bil (kombi då) härifrån och åka ner, nån intresserad? En del av Brunnebys produkter säljs på Ulva i Uppsala men långt ifrån allt.



Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards