Matsedeln

Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Neta - 18 mars 2017 23:19

Har ju använt väldigt lite halvfabrikat i min dar, satt en ära i att laga all mat från grunden och baka mitt eget bröd.
Men med stigande ålder och ledbesvär har jag börjat prova mig fram. Bröd är inget problem, L bakar gärna och när vi köper blir det butiksbakat surdegsbrödt.ex
Värre med halvfabrikat. Lidls köttbullar Enebacken i fryst form är dock godkända liksom deras chickybits som ju är hel kyckling i bitar dom panerat, heter nåt på sol, möjligen Solängen och är svenskt.
Mannerströms portionsmat för micro är också godkänt och vissa andra färdigrätter som raggmunkssmeten i burk, kroppkakor i 10-p från Ica och Felix potatisbullar. Dubbla panerade fiskbitar med stuvning mellan är också godkänd.
Nåt dom andra gärna äter men som jag nästan mår illa av är färdig pyttipanna. Så vidrigt ok kycklingpytt kan gå men ingen annan, hu!

Pulvermos är bannlyst, kommer inte innanför dörren. Knorrs lasange och lasangett gör vi ibland men är ingen höjdare precis.
Röror och dressingar gör jag helst själv. Ok nån flaskdressing kan det bli till hamburgare. Rose'peppardressing kan jag köpa ibland, får aldrig den bra om jag gör själv. Å den är ju så god.


Hämtmat blir ju sallad, sushi och kebabrulle. Kinamat, mest på sommaren av nån anledning. Pizza ibland men köper hellre ett kit där. Gör ju egen sushi ibland med. Kebabrullarna härute blir 2-3 mål. Så stora.

Ja det var det jag kom på nu.

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards