Matsedeln

Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Neta - 2 januari 2016 01:29

Blev lite orolig p.g.a att min plastpappa fick en hjärnblödning på nyårsaftonens em. Helt utan vin så vi kunde rycka ut om det behövdes. Men jag dricker ju gärna cider så mig gjorde det inte så mkt.
Vi valde att äta i lugn och ro framför Tvn så det var det som nyårspimpades

Hittade vita servetter med små silverstjärnor i gömmorna. Tror dom kommer från Åhle'ns.

Kokade ny lag till kräftor och slängde i räkorna med.

Sen hade vi lite andra skaldjur med. 2 röror en med avocado, rödlök, pepparrot, lite rom och några droppar citron i fraiche och en mer som en aioli. Bröd så klart och sen lite ostar och ett fruktfat.

Honungsmelon, färsk ananas, passionsfrukt, hallon, blåbär, physallis och carambole. Gröna och blå druvor i egen skål. Hade mango med men den var brun inuti.
Planen var att göra krustader till 12-slaget men luften gick ur oss lite p.g.a det som hände så vi gräddade en smördegssnurra med fetaost i som låg i frysen.
Jag gick inte ens ut och kollade fyrverkerierna, kändes fel och gå ut så.

Idag gjorde vi pizza från ett kit med fläskfile' och bea på. Ja lite grönsaker, ost o lök med så klart. Senare på kvällen en creme caramel med hallon och blåbär som var kvar av det färska.

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards