Matsedeln

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2016

Att leva med spisen mitt på golvet

Av Neta - 30 augusti 2016 18:58

Det är ju inte helt lätt att laga mat nu, även om spisen kan vara tillgänglig av och till så är det ju så himla mkt slipdamm överallt. Ingen fläkt och för kallt att hålla till på altanen med beredning som jag tänkt. Micron står där och vi har ju både grill och elwok. Men är det runt 13 gr lockar inte det.
Blir ju så klart mkt hämtmat, frysta pajer och kallskuret.
Häromdan skulle vi köpa pizza. Jag kollade menyn lite snabbt och såg tefatspiza! Så bra tänkte jag som sällan orkar en hel, den må väl vara som ett tefat då. Hade väl hur fel som helst då! ;-D

Det var en pizza som var dubbelt så stor som en vanlig, dubbel fyllning och en botten ovanpå med. ;-)
Fick dela den på 4 och orkade knappt ändå. Hade jag läst ordentligt så hade jag sett " dubbelinbakad" med. Men det gjorde jag inte. God iofs med skinka, räkor och champinjoner. 2 bitar hamnade i frysen och den jag inte åt då på kvällen blev lunch.

Kan bli så här med. Bönsallad på svarta bönor och rödlök med vinegrett och micrad bullens pilsnerkorv.

Annars blir det mkt i ugnen, lax, pasta och tomatsallad med bönorna som blev kvar.
Färdig lasange, kålpudding mm. Hade väl en del sånt i frysen med. Hade nyss gjort köttfärslimpor o det kan man ju bara micra o äta.

Svårt att följa matsedeln just nu alltså men nu fick vi vänta lite extra på saker som är slut så det drar ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - 2 mars 2020 18:36

Den här bloggen upphör nu

Av Neta - 6 oktober 2019 22:28

Åtskilliga veckomatsedlar och recept ligger här. Varsågod och sök inspiration och dela med er av recepten. ...

Av Neta - 29 mars 2019 09:40

  Kanske börjar skriva här ”igen”   

Av Neta - 5 april 2018 14:16

Använder nu för tiden paddan mer än den fasta datorn. Här blir vissa tecken och smileys bara frågetecken. Tänker därför testa en annan portal och finns nu på netaave.wordpress.com. Den ersätter båda bloggar jag haft här. ...

Av Neta - 2 april 2018 13:58


   Veckans smaksättare:     Fänkålsfrön har söt och aromatisk smak med undertoner av anis och dill och ingår ofta i chutneys, bakverk och vid syrning. En mycket vanlig ingrediens i indiska köket och passar också till potatis- och grönsaksrä...

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards