Matsedeln

Alla inlägg den 9 juni 2017

Av Neta - 9 juni 2017 22:37

Och då menar jag inte fruktsallad ;-)

Jag gillar den här tiden på åter när det finns så mycket fräscha goda frukter och bär att ha i sallad. Som idag, jag var lat och tog fram färdiga kycklingklubbor ur frysen som jag värmde i ugnen samtidigt med bröd. Gjorde en avocado & vitlöksröra att doppa brödet i och en sallad på det vi hade hemma.

I kylen hittade jag några svarta oliver och en burk minimozzarella, lök finns ju alltid hemma, och jag hade både minivattenmelon och nektariner.

Tog halva vattenmelonen som vägde ca 2 kg, alltså ca 1 kg minus skal vad det nu kan bli, 6-700 g kanske. Tärnade det.
Klyftade 2 nektariner runt kärnan i 4 klyftor, tog bort dom från kärnan och delade dom på längden. Och skar sen i 4 delar rakt över.
Halverade 12 svarta oliver och 125 g minimozarella.
Kvartade en liten rödlök och skivade tunt.
Blandade detta och saltade och pepprade med svartpeppar direkt ner i skålen.
Hällde på 1 msk vit balsamvinäger och 2 msk olivolja och vände runt allt.
Fick stå framme nån timme innan vi åt. Passade rätt bra till färdiggrillade kycklingen.

Till röran tog jag 3 dl gräddfil och nån msk majonnäs, finrev i en ganska stor vitlöksklyfta, pressade i 1/2 lime och mosade 2 avocado i det. Salt och sv.peppar Gott att doppa både skivorna av baugetten vi värmt iugnen och kycklingbitar i. Hade lite gröna Halkidikioliver vid sidan om med.
Rätt enkel men urgod mat som inte var så stabbig.

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards