Matsedeln

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Stökar :)

Av Neta - 19 december 2011 23:27

  Länge sen nu! Det är ju strax jul om nån missat det, så mathållningen består mest av snabbmat, "äta ute" och rester.

Idag t.ex var vi på Ikea och skulle handla lite klappar så upp i restaurangen, sneglade på julbordet, men nej. Har flera vi känner som ätit och inte tyckt det varit nån höjdare. Har nog också större krav på mysighet på lokalen om jag ska äta julbord och betalar gärna lite mer för ett riktigt. Kan rekommendera Hammarskogs, det är riktigt bra.


Så det fick bli en kycklingfilé, kokt potatis, rataroullie och bea. Ja bean kan jag inte äta, fixar inte så fet mat men röran va helt ok och potatisen också. Kycklingen kunde jag inte skära när jag kom till kanten på filén utan fick bända loss bitarna så jag gav upp :D Ikea i ett nötskal, iaf vårt. En ska hålla sig till köttbullarna där ;) frukosten kan duga också.


Vi orkade ingen middag hemma sen utan det blev vårrullar och lite plockgrönsaker på kvällskvisten till Ernst.

Ska skärpa till mig här på matbloggen i slutet av veckan när jag börjar med julmaten, köttbullarna är gjorda men dom har ni ju redan fått recept på.


So long

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - 2 mars 2020 18:36

Den här bloggen upphör nu

Av Neta - 6 oktober 2019 22:28

Åtskilliga veckomatsedlar och recept ligger här. Varsågod och sök inspiration och dela med er av recepten. ...

Av Neta - 29 mars 2019 09:40

  Kanske börjar skriva här ”igen”   

Av Neta - 5 april 2018 14:16

Använder nu för tiden paddan mer än den fasta datorn. Här blir vissa tecken och smileys bara frågetecken. Tänker därför testa en annan portal och finns nu på netaave.wordpress.com. Den ersätter båda bloggar jag haft här. ...

Av Neta - 2 april 2018 13:58


   Veckans smaksättare:     Fänkålsfrön har söt och aromatisk smak med undertoner av anis och dill och ingår ofta i chutneys, bakverk och vid syrning. En mycket vanlig ingrediens i indiska köket och passar också till potatis- och grönsaksrä...

Presentation

Netas matprat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards